tisdag 4 april 2017

Lite skryt

Det är ledig dag idag. Det är superskönt att jobba måndag och sedan ledig tisdag. Och så jobba några dagar igen. Alla borde få ha det så. Jag vaknar av ett dundrande. Det är vinden. Vinden som dånar runt huset. Tänk att det kan låta så mycket. Tassar upp till min yoga. Dricker mitt kaffe på verandan som är sval men snart snart är det varmt nog att sitta här på morgonen.
   Jag tänker ofta på hur jag hamnade där jag är. Och hur snirklig vägen kan vara när man traskar den och ändå så kommer man fram till sin ljusa glänta. Den där som man bara hittar när man går vilse, som ordspråket säger. Jag är också stolt över att jag inte är arg eller bitter. Jag är bara förvånad över det som hände, lite tilltufsad men stark och jag vet att jag klarar en hel del. Jag vet också idag att jag bara är en bland väldigt många som blir utsatta för förtal och anonyma påhopp. Det gör det varken bättre eller sämre, men lite skönt att inte känna att man är ensam. På något vis.
   Och i röran som var så är jag på en plats nu när jag jobbar där jag får värme och beröm. Redan involverad i olika delar och strategiskt arbete. Allt känns bra. Och min chef sa till mig härom dagen;
- Tänk att vi fått hit dig. Du är en riktig tungviktare. Vi måste vara väldigt rädda om dig. Va?! Det är som upp- och nervända världen. Jag är en tungviktare :) Att komma från den snorkiga världen till den snälla.

Lite skryt mår man bra av, eller hur? Har du något du vill skryta med här idag?

8 kommentarer:

  1. Ja! Skryt på! Man SKA skryta ibland. Puss och heja dig!

    SvaraRadera
  2. Tycker inte alls att det är skryt utan bara precis som det ska vara. Klart att du är en tungviktare med all kunskap, klokskap och alla erfarenheter. Sug i dig! Äntligen människor som har vett att uppskatta kompetens.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Tycker inte heller att det är skryt, utan glädje: att du är på rätt plats och även att chefen bjussar på det! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja du har rött, jag rätar lite mer på ryggen :) Kram!

      Radera
  4. Jag skulle inte kalla det för skryt, enbart ett konstaterande. Gott att du är på väg att "hitta hem". /Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej kanske inte men att berätta det här känns som lite "skryt" om du förstår? Tack för dina rara ord. Kram

      Radera